Het onderzoek Adolescentie in Fictie vordert gestaag. Inmiddels is het eerste deel van de tweede publicatie "Adolescentie in Fictie II: Woolf's beschrijving van de poetische adolescent" vrijwel gereed. Dit deel is "in termen van de gehanteerde metafoor van de vrije kunsten" te benoemen als een door de mathematica geinspireerde analyse.
Inhoud : De tekst is een analyse van Orlando van Virginia Woolf (1928). Daarin wordt een poetisch beeld van de
adolescent uitgewerkt aan de hand van het concept identiteit, alteriteit en fictiviteit. In het eerste hoofdstuk dat nu bijna gereed is komt met name het begrip identiteit aanbod. Meer informatie is beschikbaar voor diegene die toegang hebben
tot de speciaal daarvoor ingerichte digitale onderzoeksruimte. Overigens komen naast het beeld van Virginia Woolf ook verwante beelden uit het cultureel geheugen aanbod. Te denken valt aan de fotografie van Rineke Dijkstra en de films van Thomas Vinterberg.
Utrechtse Academie : Promotieonderzoek is binnen een Hogeschool setting nog relatief nieuw.De Faculteit Educatie heeft daarom de Utrechtse Academie opgericht om zo onderzoek uit de verschillende richtingen met elkaar te verbinden. Voor alle duidelijkheid : de utrechtse academie is geen kenniscentrum dus kent geen organisatorisch uitvoerende structuur. Aangezien ik als onderzoeker deelneem aan de Utrechtse Academie hebben Marscha Enthoven en ik een orienterend gesprek gehad. daarin heb ik met name gewezen op het belang van hoogwaardige kwaliteit die serieus genomen kan worden in een Academische context.
Promotieonderzoek : Inmiddels is een voucher toegekend voor de komende twee jaar (2008-2010). De voucher gaat in op januari 2008. De inhoudelijke afstemming loopt via het lectoraat. De overige zaken lopen via de faculteitsdirectie van de Faculteit Educatie.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten