In de afgelopen twee weken hebben de volgende belangrijke gesprekken plaatsgevonden :
Prof. Mieke Bal
27 februari heeft een gesprek plaatsgevonden rondom mijn promotie-onderzoek met de promotor Mieke Bal.
Daaruit kwam naar voren dat het inderdaad een kwestie van cultuurpolitiek is dat het Hoger Onderwijs (opleidingen)zo
worden ingericht dat (aankomende) studenten hierdoor worden geinspireerd. Mijn cultuur-analytische benadering over adolescenten kan daarvoor een mooi voorbeeld zijn. Het laat hun zien hoe de student zijn verhaal kan vertellen (narratieve benadering) door een kritische "close reading" van het fenomeen "adolescentie". Begonnen wordt daarbij in het nu, om van daaruit uit te wijken naar "the past in the present".
Paul Scheulderman/ Studio DV
4 maart vond overleg plaats met Paul Scheulderman/Studio DV die gelieerd is aan dit project. In de publicatie over
Orlando spelen "tekstfragmenten" een belangrijke rol die moeten worden opgenomen volgens het 9 velden model van
Studio DV.Naast de tekstdelen worden sommige velden met beeldmateriaal ingevoegd. De analyse van het 'geknipte' tekstfragment zal vervolgens in als podcast worden ingesproken en gemonteerd. Zo ontstaat een "bricollage van tekst-beeld- en analyse.Deze tekst wordt meer dan de vorige tekst opgezet met de bedoeling het een aansprekende werkvorm/een inspiratiebron te laten zijn voor studenten pedagogiek en cultuurstudies binnen een nieuwe vorm van HO.
Rietveld
5 maart zal Dick Hebdidge een lezing houden op de Rietveld Academie in het kader van "Youth as an Art" . Vervolgens zal
ik overleg hebben over een moment om de lezing "On Youth and Beauty" op een ander moment te houden aangezien
woensdag 5 maart 2008
Onderzoek & Ontwerp Academische Scholen
In het kader van de Academische School hebben een aantal overleg momenten plaatsgevonden. De belangrijkste momenten :
Inleiding Regionaal Platform
Op een bijeenkomst van het regionaal platform hield ik een inleiding waarbij ik de basislijnen van een prototype
Academische School heb proberen uit te werken. De reacties van bestuurders en schoolleiders in de regio, alsmede van de Hogeschool (lerarenopleiding en educatieve faculteit als geheel) waren positief. Dick de Wolff, directeur van de educatieve faculteit, sprak in dit verband over "een momentum".
Begeleiding onderzoekers
Bij het maken van een eindproduct per school is intensieve begeleiding van de onderzoekers een vereiste. In het kader
daarvan hebben de afgelopen twee weken werkbijeenkomsten plaatsgevonden met Mark Dees (18/2) en Paul de Ruyter (3/3).
Ook heeft contact plaatsgevonden met Ron Dorreboom (4/3) om een en ander goed af te stemmen. Jammergenoeg hebben de meeste onderzoeksbegeleiders op de scholen erg weinig tijd, waardoor de begeleiding voor een groot deel terecht komt bij Jeroen Lutters.
Index
Een index van alle stukken wordt gemaakt door Eva van Berne, zodat eind deze week een overzicht beschikbaar is van wat we hebben en wat we nog missen aan onderzoeksresultaten. Opgenomen in de index worden ook de producten van deelprojecten 1 en 4. De index kan gebruikt worden op het overleg met Paul Lakens en Ruud van de Herberg op 13 maart.
NUOVO
Verder overleg heeft plaatsgevonden met Ria Sluyter. Inmimiddels zijn Roel Hodes en Mirjam beschikbaar voor het meewerken aan een voorstudie over NUOVO als Academische School (met name het inventariseren van onderzoeksvragen) volgens het prototype/design. Het is zaak dat voor 1 april een bijeenkomst met Roel Hodes(beleidsmedewerker) en Mirjam (assistent) plaats zal vinden, zodat NUOVO meegenomen kan worden in de vervolg aanvraag. Voorlopig staat de bijeenkomst gepland voor 20 maart a.s.
Lectoraat Academische School
Met Peter Lorist en Dick de Wolff hebben eerste orienterende gesprekken plaatsgevonden over de mogelijkheid van een lectoraat Academische Scholen, waarin de onderzoekende student centraal staat. Verder overleg volgt eveneeens voor 1 april, zodat ook dit thema meegenomen kan worden in de vervolgaanvraag.
Inleiding Regionaal Platform
Op een bijeenkomst van het regionaal platform hield ik een inleiding waarbij ik de basislijnen van een prototype
Academische School heb proberen uit te werken. De reacties van bestuurders en schoolleiders in de regio, alsmede van de Hogeschool (lerarenopleiding en educatieve faculteit als geheel) waren positief. Dick de Wolff, directeur van de educatieve faculteit, sprak in dit verband over "een momentum".
Begeleiding onderzoekers
Bij het maken van een eindproduct per school is intensieve begeleiding van de onderzoekers een vereiste. In het kader
daarvan hebben de afgelopen twee weken werkbijeenkomsten plaatsgevonden met Mark Dees (18/2) en Paul de Ruyter (3/3).
Ook heeft contact plaatsgevonden met Ron Dorreboom (4/3) om een en ander goed af te stemmen. Jammergenoeg hebben de meeste onderzoeksbegeleiders op de scholen erg weinig tijd, waardoor de begeleiding voor een groot deel terecht komt bij Jeroen Lutters.
Index
Een index van alle stukken wordt gemaakt door Eva van Berne, zodat eind deze week een overzicht beschikbaar is van wat we hebben en wat we nog missen aan onderzoeksresultaten. Opgenomen in de index worden ook de producten van deelprojecten 1 en 4. De index kan gebruikt worden op het overleg met Paul Lakens en Ruud van de Herberg op 13 maart.
NUOVO
Verder overleg heeft plaatsgevonden met Ria Sluyter. Inmimiddels zijn Roel Hodes en Mirjam beschikbaar voor het meewerken aan een voorstudie over NUOVO als Academische School (met name het inventariseren van onderzoeksvragen) volgens het prototype/design. Het is zaak dat voor 1 april een bijeenkomst met Roel Hodes(beleidsmedewerker) en Mirjam (assistent) plaats zal vinden, zodat NUOVO meegenomen kan worden in de vervolg aanvraag. Voorlopig staat de bijeenkomst gepland voor 20 maart a.s.
Lectoraat Academische School
Met Peter Lorist en Dick de Wolff hebben eerste orienterende gesprekken plaatsgevonden over de mogelijkheid van een lectoraat Academische Scholen, waarin de onderzoekende student centraal staat. Verder overleg volgt eveneeens voor 1 april, zodat ook dit thema meegenomen kan worden in de vervolgaanvraag.
Abonneren op:
Posts (Atom)