donderdag 5 juli 2007

Onderzoek Adolescentie in Fictie

In het kader van een aanvraag voor een voucher bij de HU heeft op 4 juli een gesprek plaatsgevonden met Annelies de Jeu , beleidsmedewerker onderzoek. Haar reactie op de globale lijn van het promotie-onderzoek was uitermate positief. Graag zou ze nog aanvullende informatie tot uitdrukking zien komen in de aanvraag over :

- De argumentatie voor de keuze van de verhalen: mogelijk kan ik nog iets meer ver- duidelijken hoe in deze verhalen, een belangrijke stijlfiguur (met een bepaalde ont-staansgeschiedenis)voor het ontwikkelingspsycholisch denken van nu tot uitdrukking komt.

- De argumentatie voor het inbrengen van een reportage (als bron) die ik zelf heb gemaakt : mogelijk kan ik verder verduidelijken dat het hier gaat om een vorm van participerend/actie onderzoek en het verleggen van de grens tussen wetenschap & kunst.Ik heb heel bewust gekozen voor deze vorm.Dat kan ik nog helderder aangeven.

- De relevantie van het onderzoek voor het hoger beroepsonderwijs : mogelijk kan ik nog iets duidelijker aangeven dat dit onderzoek een antwoord/visie geeft op de vraag "Hoe schep je een aano 2007 een leef/leeromgeving die de student als adoles- cent recht doet ?" Dit sluit aan bij o.a. het project "Schoolontwerpen"dat ik doe i.s.m. de HKU.(in 3.2./5.5./10.2.)

- De relevantie voor het lectoraat: mogelijk kan ik nog verhelderen dat de kritische benadering van de huidige leef en leeromgeving in het Hoger Onderwijs aansluit bij het concept "post modern leren en opleiden", hetgeen weer aansluit bij het con- cept "levend leren" van Hans Jansen (lectoraat VOMD).

Al met al gaat het om een minimaal aantal aanpassingen. Met deze aanpassingen kan de aanvraag na de vakantie naar alle waarschijnlijkheid snel worden gerealiseerd.

Geen opmerkingen: